De-a rasul / plansul

De-a rasul / plansul = screening = citit cv-uri.

Am intitulat postarea asa deoarece asta e starea mea in acest moment. Acum citesc cv-uri si nu incetez sa ma minunez cum de unii oameni au ajuns la peste 25 de ani si au si o „cariera” in spate.

Am in lucru acum un proiect pe Marketing si PR – ati spune ca ar trebui sa aplice oameni care au cat de cat habar despre comunicare si limba romana.  Raspuns gresit! 80% din cv-uri sunt de RASUL PLANSUL.

Sa exemplific:

Raspunsuri la intrebarile standard eJOBS:

Detaliati personalitatea dumneavoastra ( hobbyuri, aspiratii, ce va motiveaza, stil de viata si lucru, etc ).

„Hobby’uri am arta, sportul, poezia. Sunt motivat in special de cei din jurul meu si de succesele personale.
Viata foarte disciplinata si foarte serios cand vine vorba de munca. Ca aspiratii,succesul personal” –
citat candidat ce lucreaza in prezent ca PR.

Acelasi proiect, alte intrebari – un singur candidat – in prezent ceva Consultant pe Marketing Online, cu studii postuniversitare finalizate

4. Care este cel mai mare vis pe care-l aveti? Care este idealul dumneavoastra in cariera?

„Tocmai sa-mi urmez acest vis, acesta este idealul meu”. – Nu am inteles nimic – va aduceti aminte de sarpele ala mitologic care isi prinsese coada cu gura? ta daaaaaaaaa ….

6. Descrieti compania ideala in care ati dori sa lucrati?

As dori sa lucrez intr-o companie care sa-mi impartaseasca valorile culturii sale organizationala, care sa ma invete sa le respect si prin acesta sa ma fac un om mai bun. – WHAT ??

7. Care este departamentul in care doriti sa lucrati ( aveti dreptul la o singura alegere )? Explicati de ce credeti ca sunteti potrivit si de ce ati facut aceasta alegere!

In departamentul de resurse umane, deoarece imi doresc in primul rand, fiind potrivita datorita studiilor, pasiunii pentru acest domeniu, determinarii. – RETINETI CA E CANDIDAT PT MKT SI PR! SI SPER SA NE AJUTE D-ZEU SI SA NU AJUNGA LA HR … NEVER – EVER

Alt candidat, alte perle.

7. Care este departamentul in care doriti sa lucrati (aveti dreptul la o singura alegere)? Explicati de ce credeti ca sunteti potrivit si de ce ati facut aceasta alegere!

„Departamentul la care doresc sa lucrez este departamentul de marketing. Consider ca sunt persoana potrivita pentru ca ma adaptaz usor oricarui fel de schimbare, nu-mi place monotonia am idei si o foarte mare usurinta de exprimare”. – vezi ce am bolduit si trage concluzia. Urmeaza acelasi candidat…

1. Care este cea mai mare realizare profesionala de pana acum?

„Cea mai mare realizare profesionala de pana acum a fost promovarea ca coordonator marketing de la receptioner la Hotel ghghgh. Am mai fost promovata si la joburile anterioare, insa aceasta a contat foarte mult pentru mine deoarece imi doresc o cariera in acelasi domeniu in care am terminat si facultatea si anume in turism.
Am crescut vanzarile, am organizat conferinte si evenimente festive(nunti, botezuri, etc) Am descoperit cu placere nu numai ca eram persoana potrivita pentru job: imi place sa conduc, sa iau initiative si sa duc totul la bun sfarsit” – ta da … ELOCINTA ELOCINTA. Am scos numele hotelului pt ca saracul hotel nu are nicio vina.

2. Care este cel mai mare esec profesional de pana acum?

Cel mai mare esec profesional pentru mine a fost faptul ca nu am ramas la Hotel ghghgh. Imi placea tot ceea ce faceam acolo, aveam relatii foarte bune de colaborare atat cu colegii cat si cu partenerii externi, insa faptul ca salariile sa dateau cu intarziere pentru mine a contat intr-o masura mai mare deoarece locuiesc cu chirie si nu am mai putut face fata cheltuielilor. – pot sa inteleg situatia si chiar sa empatizez cu omul, toti trebuie sa mancam – dar faptul ca SE DATEAU cu intarziere … si este acelasi hotel de la intrebarea cu numarul 1🙂

Am ras … am si plans un pic, ca am citit 30 de cv-uri din care am pus la analizat doar 5.  Si maine iar ma joc la De-a rasul / plansul🙂

 

5 thoughts on “De-a rasul / plansul

  1. Ce sa zic? Halucinant :)) Dar, draga doamna, hai sa-ti propun o provocare, acum ca am aflat cu totii cum NU trebuie sa raspunzi daca vrei sa treci un interviu. Considera-te intervievata si da-ne niste raspunsuri la intrebarile de mai sus, dar onest, ca si cum de asta ar tine viitorul tau profesional. Sunt ferm convinsa ca o se ne foloseasca… Sper insa ca nu prea curand :))

    1. Draga Oana,
      Chiar ma gandeam sa scriu un fel de mini-ghid de raspunsuri viabile pentru intrebarile astea, care (trebuie sa recunosc), nu sunt cele mai inspirate. Imediat ce imi fac putin timp voi reveni cu o postare ce va acoperi aceasta „nevoie”.
      Te pup,

  2. Abia astept! E o idee foarte inspirata si ne va fi de mare ajutor, crede-ma. Chiar ma gandeam cum m-as descurca eu, care-am dat doar vreo doua interviuri de job la viata mea (am fost longeviva la anterioarele locuri de munca, asa ca n-am avut ocazia), si, nu stiu de ce, am avut aproape certitudinea ca m-as umple de ridicol… Evident, tot din dorinta de „a da” cat mai bine, de a parea candidatul perfect. Dar uite ca tocmai la asta nu ne gandim, si anume ca angajatorii au nevoie de oameni care sa vorbeasca si sa se comporte firesc, nu de supermeni si de femei bionice.🙂
    Pup si eu si multumesc!

Lasă un răspuns

