Ce am (mai) facut in ultima vreme – Trends of Tomorrow

Dupa cateva luni de pauza in ceea ce priveste acest blog, revin cu impresii proaspete. De vreo cateva saptamani discut cu elevi de liceu privind viitoarea lor cariera, intr-un proiect de CSR – „Trends of Tomorrow”, proiect in care Samsung, EJOBS (eu) si The Practice – subliniaza importanta aptitudinilor digitale in viata profesionala de azi si din viitor.

Am ramas placut surprinsa sa constat ca acesti copii nu sunt „Generatia Copy – Paste” asa cum au fost numiti in media, si desi folosesc aceste comenzi in mod frecvent, trec informatia si prin filtrul ratiunii – cel putin unii dintre ei.

Le-am vorbit despre ce inseamna internetul in lumea de astazi si despre cum pot folosi resursele pe care le au – la un click distanta – pentru a face ca social media sa lucreze doar in favoarea lor. Despre ce sa scrie intr-un CV si cum sa isi transforme pasiunile in joburi, despre cum tehnologia va schimba si schimba absolut toate joburile existente: Roxana ( The Practice) e super buna la joculetul asta, sa vedeti ce raspunsuri tari are pentru GROPAR, CIOBAN samd😀

Am ramas surprinsa sa vad ce impact are asupra lor afirmatia mea simpla: Eu ma uit pe Facebook si va caut pe Google atunci cand ajungeti pe lista mea scurta intr-un proiect de recrutare! 

Am vazut urmatoarele reactii, in ordinea asta: neincredere, uimire, intelegere, anxietate si in cele din urma, (sper eu🙂 ) asumarea responsabila.

Cred ca multi, pur si simplu, nu realizeaza inca faptul ca si angajatorii au access la  aceste siteuri si ca in spatele unei companii sunt oameni, care la randul lor au conturi pe Facebook si acces la internet🙂

Sunt convinsa ca dupa ce aceasta Caravana se va incheia, si se incheie miercuri la Galati, macar unii isi vor revizui conturile din social media si vor fi mai atenti cu ceea ce posteaza.

Si le-am mai spus despre adresele de mail si cat de important este sa stabilesti inca de la inceput o linie de comunicare profesionista cu orice potential angajator. Adresele gen pisik_mik@ceva.ro sunt doar un motiv de respingere a cv-ului si ar fi bine sa nu isi anuleze sansele la un interviu doar de dragul pisicii de acasa🙂

Si le-am mai spus despre faptul ca trebuie sa scrie corect in comentariile lor haioase si publice, pentru ca cel putin, in cazul meu, limba romana este PRIMUL CRITERIU de selectie pentru absolut orice proiect de recrutare as avea in lucru. Si sper ca – macar un pic – se va imbunatati astfel si gramatica comentariilor de pe Facebook :))))))))

Si imi cer scuze pentru tonul prea serios (poate) al acestui post, insa am declarat inca de la inceputul acestui blog ca EVANGHELIZAREA este unul dintre obiectivele mele stabilite😀, asta desi nu am niciun strop de sange de apostol sau sfant prin vene😀

Ma bucur ca am reusit sa ies un pic din birou si sa am ocazia sa vorbesc cu unii dintre viitorii mei candidati sau colegi, si daca vreti sa vedeti exact cu ce m-am ocupat in ultima vreme, copy this link in your browser🙂   www.facebook.com/SamsungTrends – engleza este si ea criteriu de selectie😀

Mai povestim cand ma intorc de la Galati🙂

Lasă un răspuns

